onsdag, augusti 06, 2008

Bollkontakt igen!

Idag var jag för tredje gången ute och sprang (istället för att vara inne i gymmet och cykla eller använda roddmaskinen eller nån annan jobbig maskin). 6 st 4 minutare som vanligt, fast de första 4 löpningarna var med boll runt en "hinderbana" eller vad man ska kalla det. Sista två sprang jag runt en fotbollsplan samtidigt som sjukgymnasten skrek om jag skulle jogga sakta, jogga snabbt, eller springa. Avslutningsvis skulle vi springa runt alla planerna på gräsytan under 2 min 15, vilket jag klarade med 3 sek. (träningsanläggningen har flera gräsytor så skulle tagit mycket längre tid att springa runt hela träningsanläggningen)

Det var faktiskt det enda vi skadade gjorde på dagen faktiskt, onsdagar och lördagar brukar vara de enda dagar vi slutar tidigt. Dock har vi inte slutat tidigt nån onsdag nu på försäsongen. Jag tog mig tid och styrketräna som vanligt, har ju fått ett gymschema av fystränaren som jag ska följa varje dag. Måste nämna att jag bänkade 80 kg 3 set med 6 reps.(kanske inte är så mkt för en vanlig människa, men jag som alltid varit klen tycker det är mkt)