onsdag, augusti 09, 2006

Mån, Tis, Ons

Måndag: Jag ska nog sluta med att skriva vad vi gör på morgonen eftersom vi alltid kör nåra småövningar inne i gymmet.

Iaf, så blir det Speluppbyggnadsspel på morgonen. Koncentration på anfallspel alltså. Med många crossbollar. Vi kör runt på lite olika övningar o dom flesta är utan backar, men med en målvakt. Måste kännas ensamt för han :-)

Sen blev det lite avslut för att ytterligare reta målvakterna... Tränaren berömde oss med att det var den sämsta träningen vi gjort sedan vi kom tillbaka från sommaruppehållet..

Och efter det var det lite intervallträning som avslutning på morgonträningen(tränaren underströk att den var inplanerad o inte en bestraffning för den dåliga träningen...) Det var hur jobbigt som helst.. tyckte jag... Det var 5 koner uppställda på rad... var la kanske 5-10 meter emellan dom. På mindre än 25 sek skulle man springa fram o tillbaka till alla koner... O det skulle vi göra 5 ggr. Min kropp var totalt fylld med mjölksyra efter 3,5 ggr... På nåt sätt klara jag av att precis klara alla 5 ggr... men efteråt kände jag mej inte särskilt bra... fick tillochmed gå ut i skogen o ge tillbaka lite av sportdrickan jag drack innan löpningen..

In o ta lunch o sen återhämta sig för på eftermiddagen var det spel, 7 mot 7 eller nåt liknande... Kände mej trots allt inte alltför trög på den träningen.. men trött var man när man kom hem!

Tisdag: Dom delade upp första o andraårsjuniorerna i två grupper.. ettorna fick åka till vattenparken o ta en glass Medan tvåorna fick vara med på reservlagets införmatch träning. Den började med lite kvadraten o sen var det speluppbyggnadsträning som gällde. Tränaren visade hur han ville att laget ska spela när vi går till anfall. Dom som inte var inblandade i övningen fick sitta o kolla på. Det var lite olika övningar o det hela slutade med hela startelvan ställde upp oso fick vi andra spela som 8 försvarare (4 backar, 4 mittfältare). Jag fick spela Mittback... Gick la ungefär som väntat men vi höll iaf nollan på den kvarten vi spelade! :-)

Lunch o sen hem.. På kvällen fick vi alla tvåor följa med o sitta på bänken(förutom Erik, gurkan o australiensaren som alla spelade hela matchen) när reservlaget spelade borta mot nåt "div 5 lag" . Jätteroligt. Vi satt 8 st på avbytarbänken o två st fick hoppa in. Missade tillochmed vårat enda mål (blev 1- 1) eftersom vi blev inskickade att duscha när de var 5 min kvar... Kom hem runt kl 11...

Onsdag: Upp vanlig tid. Idag var det bara match som gällde. Full plan 11 mot 11... Vi fick låna in några u16 spelare för att få ihop två lag. Vi spelade 90 min även fast det var uppdelat i 3 perioder... Lunch o sen fick vi eftermiddagen ledigt! Vi fick även hela morgondagen ledigt, men vi är tvungna att antingen jogga eller gå o simma... Lär nog bli simning för mej :-)