lördag, september 09, 2006

förlust med 2 -1

Trots ännu en spelmässigt bra match så tappar vi poäng. Första halvlek har vi medvind och det kan säkerligen ha hjälpt till lite. Vinden avtog dock mer o mer...

Vi har flera lägen och det känns som att vi har kontroll på matchen, även fast man kände på sig att dom kan bli ett helt nytt lag i andra halvlek.. dom tog förvånansvärt länge på sig vid insparkar och inkast vilket borde betyda att dom var frustrerade... Våran styrka ligger jju lite på att vi inte låter dom andra spela runt och att vi kör i ett högt tempo..

Tyvärr blir de ändå så att dom tar ledning efter kanske en halvtimme. Efter en fast situation får vi inte bort bollen och på ett halvlångsamt sätt vänder deras spelare och skjuter ett relativt löst skott. Den slinker in intill stolpen. påminner lite om arsenals andra mål som var skott efter hörna (fast det skottet var mkt hårdare).

Vi fortsätter kämpa på och vi fortsätter skapa chanser... När de så bara e kvar 2-3 min skickar våran back upp en långboll. Backen e långt framför mej men han låter den studsa så jag ser min chans... Jag springer o hoppa upp efter bollen, tror jag kom först men det spelade ingen större roll. Backen tog mej... kändes som en klockren träff i tinningen(så var la kanske inte fallet men de kändes inte bra..) och jag blev självklart liggande. Efter lite omplåstring från sjukgymnasten så försökte jag ändå spela sista minuten. Vi får en hörna och på den nickar gurkan in 1-1. Ruskigt skönt att slippa ligga under i halvlek. Domarn blåser av direkt efter avsparken...

i halvlek känner jag att det inte står helt rätt till med mej.. såg lite suddigt o så och tränarn vågade inte chansa så han bytte ut mej i halvlek. Jag har ingen större uppfattning om andra halvlek eftersom jag duschade + att jag kände mej la inte helt bra när jag väl kom ut o kollade. Dom vann iaf med 2 -1 efter vad jag har hört ett skitmål. nån följde inte ut efter en hörna så dom kunde motta ett inlägg, som var löst men dom kunde ändå nicka in den från ca 6-7 m...

Efter matchen började jag må illa och huvudet värkte fortfarande. våran sjukgymnast tillkallade en läkare som skulle kolla till mej innan vi kunde åka hem.(roligt för dom andra som fick vänta ca 2 timmar på mej :-P) Han verkade tycka att jag såg bra ut, även fast det självklart var en smäll på huvudet och att det kunde vara en lätt hjärnskakning. Men han sa att bara jag tar de lugnt så ska de nog vara bra... fick två lappar om ifall de skulle bli värre så skulle jag åka till ett sjukhus.. Jag spydde 3 ggr på vägen hem, men efter tredje gången kände jag mej bättre.. Huvudet gör fortfarande ont, men annars känner jag mej bra..

en annan tråkig sak denna dag var att u16s buss gick sönder... dom kan nog inte ha kommit längre än 30 min från där vi spela.. (var nog iaf en 3 timmar hem). vet faktiskt inte hur dom kom hem... kanske e kvar där...