tisdag, augusti 28, 2007

Dagen innan match.

Dagen började på "bästa" tänkbara sätt. För igår var de så att tränaren hade satt upp nya regler om att man måste komma kvart i nio in till matsalen om man vill ha frukost där. Igår kom tio i nio eftersom vi bytte om till träningskläder. Hjälpte inte att vi sa att vi va på träningsanläggningen kvart i...

Så idag gick jag o zoltan direkt in i matsalen istället för o byta om först. 16 min i nio sladdrar vi då in i matsalen, hyfsat nervösa över vad tränaren ska säga. Vi var ju där före kvart i så vi fick äta våran frukost, även om man såg på honom att han inte hade räknat med vi skulle komma med vanliga kläder på. Det gäller att tänja på gränser...

Annars började träningsdagen med att vi körde de vanliga ankel/vristövningarna i 10-15 min. Jag känner att jag inte har full kontroll på balansövningar o så, men jag har inte drabbats av så värst många vrist skador om man jämför me de andra. Värt att nämnas här är att Erik(nämner inte efternamnet p.g.a. att han vill säkert vara anonym) tejpar Båda sina vrister Varje morgon. Så mycket tejp o skit de lagt ut på honom...

Sen gick vi ut o lirade boll. Först en passningsövning mellan två lag. 5 mot 5. Tävlingen gick ut på att man ska få så många passningar innan de andra laget bryter bollen. Kvadraten är la ca 5 m lång och bred. Först är de bara en person som jagar bollen, sen om de klarar 10 passningar s¨å kommer en till person in o jagar, näste kommer in vid 20 osv...

Efter de blev det spel 4 matcher i 4 min. 5 mot 5. sen va vi klara. Vi behövde dock gå i den kalla poolen i 10 min också.. jag tog tillfället o bastade lite emellan jag gick ner i poolen.

Imorgon är det seriepremiär borta mot West Ham! Vet dock ej om jag får lira eller inte ännu...