torsdag, augusti 30, 2007

Vinst i seriepremiären.

Matchen slutade 2-1, efter ett sent avgörande. Vi körde ett 4-3-2-1 system som vi har gjort på träningsmatcherna o jag fick spela ensam på topp. De var la ingen större match från något håll, men jag tycker vi var de bättre laget. Jag hade la en bra chans, där jag skjöt i insidan stolpen o som sedan studsade på målvaktens rygg, tyvärr studsade den inte in... Annars blev jag utbytt efter drygt 1 timma. Vi gjorde ett trippelbyte o körde de gamla vanliga 4-4-2 istället. Målen började då komma, troligtvis för att de flesta blev trötta.

Vår vänsterback fintar bort några west ham lirare och skickar in ett inlägg som en innermitt nickar in. 1-0. Tyvärr tog de inte mer än nån minut innan de gjorde 1-1 på ett långskott som touchade en försvarare.

Därefter gick jag in o duscha, o jag kom precis ut när de var avspark för vårat 2-1 mål. Enligt säkra källor var de mittbacken i mitt hus som hade nickat in bollen med 2 min kvar. Det var en viss kalabalik för det var linjedomaren som dömde mål. Nicken hade tydligen gått i ribban, in i mål och sedan ut... 3 poäng blev det iaf, så det får anses som en godkänd start på säsongen även om vi kan spela bättre.

För övrigt var de en 2-3 timmars bussfärd till och från matchen, så vi var inte hemma i huset förrän halv 1 på natten. Detta spelade dock inte någon roll för våran tränare som sa att vi skulle va inne normal tid(kl9) på träningsanlägningen dagen efter. Som tur var behövde vi bara vara i poolen idag. Först tog vi på oss flytdräkter och gick i vattnet i 10 min, sen stretcha o gå i den kalla poolen i 10 min. ( jag tog tillfället i akt o bastade lite också) Va hemma igen vid 11...

Och väl hemma kunde jag packa upp min nya lcd-tv som jag fick igår :-) 32 tum från samsung. Lär nog bli en del timmar framför den....