fredag, september 28, 2007

Sista veckan i sept

De har inte vart nån match, så denna vecka har bestått av träning varenda dag. Måndagsmorgonen spenderades tillsammans med de a-lagsspelare som inte fick lira till helgen. Som vanligt blev det då spel i ca 4 ggr 10 min. blir ofta typ 7 mot 7 eller 8 mot 8.
Efter lunchen körde vi reservlagsspelare kvadraten och lite småtävlingar. t.ex. att träffa ribban. Förlorarna fick ställa sig i mål bakåtvända så att alla andra kunde skjuta på dem.. Givetvis gymmade vi på morgonen också.

tisdagen var det bara vi reservlagsspelare som tränade, vilket gjorde att vi bara var 8 pers. Innan vi gick till fotbollsträningen körde vi de där småövningarna för vristen/ankeln. Väl ute på gräset blev det några sprinter med viktvästar på. Tyvärr blev en kille skadad så istället för o lira 4 v 4 så körde vi 3 v 3 med en extra man för det anfallande laget. Målen bestod av 3 st plastgubbar utplacerade i hörnen o i mitten av kortlinjen. När vi hade spelat 4-5 matcher så råkade jag trampa snett efter att jag blivit knuffade när jag skulle vända med bollen. Resultatet blev att jag blev inskickad för att isa ner det. Så på eftermiddagen fick jag stanna kvar och isa ner och få behandling på vristen. Jag passade även på och köra lite upper body weights.

Onsdagen va relativt kort. Först gymmade vi på morgonen, sen var det intern träningsmatch med alla u18 och reservlagsspelare. full plan, 11 v 11 i 25 min halvlekar. 2-0 blev det och värt att notera är att jag gjorde ett nickmål...

På onsdagskvällen spelade a-laget i ligacupen och åkte ur! Inte bra eftersom de lirade på hemmaplan mot ett lag i en lägre division...

Iaf så skulle vi på torsdagen lira med de spelare som stod över cupmatchen. Men efter att ha gjort ankel/vrist övningarna och vi gått ut till fotbollsplanen o ska börja träningen, så kommer det en hjälpreda o säger till a-lagsspelarna att de ska ha ett möte. Resultatet blir att vi reservlagsspelare får börja träningen själva. Först kvadraten i 20 min för o se om de kom tillbaka, sen gick vi på spel. Vi körde hålla bollen inom laget, men sedan även med mål och målvakter. Lite roligt var att våran tränare gick in o lirade i ena laget för o jämna ut spelarantalet. Tyvärr när vi bara hade 1 eller 2 matcher kvar och spela, så kommer givetvis a-lagsspelarna ut igen. Då blir det 4 st nya mathcer med dem... Halvjobbigt men man klarade sig igenom det. Eftermiddagen skulle spenderats i poolen men av olika skäl så fick vi ledigt.

På Fredagen fick vi dock gå i poolen. Först gymmade vi dock, men sedan körde vi "vattenpolo" eller nån variant på de kan man la säga. Vi va bara 6 lirare så de var väldigt jobbigt o lira även om matcherna bara var 2,5 min! Vi avslutade träningen med och spela "headtennis" i vattnet. Alltså typ som tennis där man har ett nät oso ska man nicka över bollen till andra laget. Väldigt roligt faktiskt, även om man inte e så jätterörlig i vattnet.