tisdag, september 04, 2007

Mål och vinst på Villa Park!

Dagen började med träning på morgonen vanlig tid, halv tio. Eftersom det var matchdag trodde man att de skulle bli en lätt träning, men det blev faktiskt spel 8 vs 8. 3 st matcher på 10 minuter vardera.

Jag antar att detta var för att en försvarare från a-laget skulle få lite träning, eftersom han varken spelade med a-laget i lördags o inte med oss på kvällen... lite konstigt hursomhelst.

Sen käkade vi lunch på träningsanläggningen o sen fick vi åka hem till våra hus o sova o ladda upp oss inför matchen som började kl 7. Matchen spelades hemma på Villa Park mot Fulham.

Samling kvart i 6 på arenan. Matchen flöt på bra och vi ledde med 1-0 i paus. Vi kanske borde ha gjort nåt mer mål, men gästerna hade också nåt farligt skott. Andra halvlek spelar vi upp oss lite(tror att andra laget blev trötta). 2-0 kom till efter att Zoltan skicka ett långt inlägg till bakre stolpen där jag stod. Jag var väl medveten om att jag aldrig gjort ett nickmål från en sån vinkel så jag nickade snett bakåt in mot målet, o där kom en av tvillingarna o tryckte in bollen.

3-0 målet fick jag göra själv, lite turligt efter kamp i straffområdet. Även där insåg jag min begränsning så istället för o nicka bollen försökte jag ta ner den på bröstet, och det visade sig gå väldigt bra..

Tyvärr kvittera dom till 3-1 efter en hörna. Våran målvakt rädda första skottet, men sedan hade dom 3 st spelare rena som kunde stöta in returen. (Jag var en av dom som inte följde med spelarna som stod fria, men jag försvann från brottsplatsen snabbt så ingen insåg det 8-))

Lite nervöst blev det. Nu kändes det som att dom kunde komma tillbaka, speciellt när vi hade bytt ut våra 3 st a-lagsspelare 5 min innan målet. Men som tur var gjorde vi mål nästan direkt efter avspark. Jag fick återigen göra en assist. Från min vänstermitt position(där jag spela sista 20 min) så stod jag med deras ytterback. Våran ytterback kom då rusandes o ropa efter bollen, jag gjorde en chansning o klackade bollen i djupled(med risk för en ordentlig utskällning av tränaren om den inte lyckades). Chansningen gick hem o våran ytterback drog till en riktig pärla på första tillslaget. otagbart i bortre stolpen.

Där var matchen så gott som över, vi hade några halvlägen men hände inte särskilt mkt. En välförtjänt 4-1 vinst och 6 poäng på 2 matcher e en bra start på säsongen!

Efter matchen snackade givetvis tränaren om insatsen, alagstränaren O'Neill va också där o berömde Zoltan... Efter de fick vi gå in i jacuzzin som finns i omklädninsrummet på Villa Park! Tyvärr va de inte så skönt som de kanske låter, för dom hade ju givetvis fyllt den med iskallt vatten... 5 min skulle vi va där innan vi fick duscha....

Referat från matchen:

http://www.avfc.premiumtv.co.uk/page/News/HeadlinesDetail/0,,10265~1105456,00.html

http://www.villatalk.com/index.php?name=News&file=article&sid=3712