onsdag, september 19, 2007

Hattrick på Villa Park!

Jao... va ska man säga? Som ni kan läsa på rubriken gjorde jag tre mål i reservmatchen mot Derby igår. Måste varit en av mina bättre matcher i Villa karriären, åtminstone målmässigt. Detta var ju mitt första Hattrick i England. Tror mitt senaste Hattrick kom mot ifk uddevalla när vi vann med 3-2 trots att vi hade två man utvisade..

Iaf. I matchen mot Derby började vi halvsegt. Och det var faktiskt Derby som gjorde första målet på en hörna efter ca halvtimman. Våra kvittering tog dock inte så lång tid. Efter en bra pass av våran innermitt och en ännu bättre löpning av mej (om jag får säga det själv :-P) så kom jag helt fri med målvakten. Några påstår att det var offside, men linjedomaren vinkade inte och det är ju det viktigaste... Jag tog lite väl god tid på mej att sikta in mej, nästan så lång tid så att backen hann täcka skottet. Men en hyfsad placerad boll gjorde att målvakten bara kunde toucha den in i eget mål.

Sedan kunde a-lagets nyförvärv nicka in 2-1 till oss på hörna innan halvlek. Sista kvarten i första var det alltså vi som hade trycket. Jag hade ett halvfriläge när jag för en gång skull gick förbi min försvarare men tyvärr blev jag alldeles för exalterad så skottet flög ganska långt upp på läktaren.

Andra började även bra för oss, jag hade ett till halvfriläge när backen jag löpte med försökte glidtackla men missa bollen. Tyvärr kom jag för nära målvakten så han kunde blocka mitt skott. Men jag fick ändå göra mål någon minut senare efter ett snabbt o snyggt anfall från oss där jag bara behövde löpa in i straffområdet och styra in bollen från nära håll.(dock tror jag målvakten var på den här bollen också)

Inte långt därefter kom även mitt tredje mål. Var nog även mitt enklaste mål eftersom bollen troligtvis skulle gått in även om jag inte vart där... Det var ett skott som målvakten räddade, men returen gick rakt upp i luften bak mot eget mål. Jag fick således dundra in bollen från ca 1 m. Väldig skön känsla o få göra ett hattrick så faktiskt. Värt att pröva!

En kvart senare blev jag utbytt och fick en massa applåder av publiken, vilket var grymt. Fick även ta mig tid o skriva lite autografer till småbarnen innan jag gick in o duscha. Det var till o njuta av ögonblicket, för hattrick på Villa Park gör man inte varje dag! Speciellt att ha hemmapubliken där som stödde en var väldigt roligt. Tyvärr var det ju inte en 30 000 som a-laget har på sina matcher, men var åtminstone runt 500 tror jag.(rätta mej om jag har fel erik)

Matchen slutade iaf 4-1 vilket gör att vi nu har 3 segrar på lika många matcher. En bra start av säsongen både för laget och för mej! Får hoppas det fortsätter så...

Matchrapporter på engelska:

http://www.avfc.premiumtv.co.uk/page/Squad/Reserves/0,,10265~1115601,00.html

http://www.villatalk.com/index.php?name=News&file=article&sid=3716