fredag, oktober 05, 2007

Oavgjort och ett mål.

Portsmouth ställde upp med ett på papperet väldigt bra lag! För att dra några namn så, Lauren som har lirat för Arsenal, Traore som har lirat för Liverpool, Kallon som har lirat för Inter, Nugent som har lirat för englands landslag. Tror det fanns 3-4 till som hade spelat i premier league.

Men som det oftast är så slår motivation klass, iofs blev det oavgjort men vi kunde lika gärna ha vunnit...

Vi hade Sörensen i mål och a-lagets nyförvärv Curtis Davies på mittbacken, annars var det bara "gamla" juniorer för oss.

Vi gör 1-0 efter ca en kvart då vi har ett snyggt anfall på vänsterkanten som avslutas med att jag blir nedsparkad i straffområdet. Straff som Zoltan sedan sätter nere i högra hörnet. Målvakten gick rätt, men den var för bra placerad.

Halvleken flyter på utan några mer mål, även om vi har några chanser. Portsmouth gillade att passa runt bollen med backarna o mittfältarna, vilket de gjorde bra, men det kändes aldrig som att de var riktigt farliga framåt. Förutom när de kom på kontring vill säga.

Andra halvlek blev det mer och mer ytor. Säkerligen på grund av att de försökte flytta upp och kvittera, men trolgtivis spelade även tröttheten in lite också. Det kändes som att vi hade kontroll på matchen och vi var nära flera ggr. Tyvärr får de lite press på oss genom några hörnor, och efter en sådan trycker de lite turligt in 1-1 med 20 min kvar. Det kändes lite surt att vi inte hade avgjort matchen innan, men glädjen kom ganska snabbt.

Efter att samma två personer byggt upp ett anfall på vänsterkanten (Danny Earls och Zoltan) och Zoltan passat snett bakåt(tunnel på backen) till mig, så kunde jag bredsida in 2-1. Tunnel på målvakten.

Strax därefter blev jag utbytt. Jag gick direkt in och duscha och därför såg jag inte slutet på matchen. Däremot fick jag se reaktionerna på tränarna när de kom in efter matchen, de var inte glada! Efter en liten stund kom de fram att Portsmouth hade kvitterat på övertid med 10 sek kvar att spela. Även detta mål kom på en hörna efter lite rabalder, om jag har förstått situationen rätt...

Så tyvärr blev det en tung 3 timmarsresa hemåt. Lite glad va man dock över sitt mål, och för mej kändes de konstigt nog som en vinst eftersom jag inte såg sista målet.....

Dagen efter var vi i poolen och gick lite och stretcha, tog ca 15 min. Sen va vi lediga. Idag fredag tränade vi lite lätt med u18 i deras dagen-innan-match-träning. blev lite inlägg o avslut i 20 min också.

Imorgon har då u18 match, borta mot coventry. En viss erik lund ska vara med där och lira som innermitt. Ett litet hopp om att erik ska göra mål har diskuterats i omklädningsrummet, han har själv erkänt sitt dåliga facit i Villa tröjan(3 mål på 2 säsonger?). Och med tanke på att han själv påstår att han var skyttekung under sin tid i Ljungskiles pojklag tycker jag det inte är mer än rätt att han bevisar det!