onsdag, november 07, 2007

Dagen efter, massageplågan...

Dagen efter är vi på träningsanläggningen kl 9 och går in i den kalla jacuzzin. 3 ggr 5 min i den och däremellen kunde man hoppa in i den varma. Avslutningsvis skulle vi jogga 5 min i poolen och stretcha av. De som ville kunde få massage, jag tog tillfället i akt och gick in i bastun istället.

Men efter jag duschat kom en kille o sa att tränaren undra var jag var, så lite motvilligt bestämde jag mig o gå till massören. Jag var ändå tvungen o stanna på träningsanläggningen till kl 3 pga skolarbete. Kanske är lite avkopplande trots allt tänkte jag. Killen hade sagt att massage på nedre ryggen var det som gick snabbast...

Efter 20 sekunder blev jag påmind varför jag inte går till massörer. Det var rena tortyren. Jag sa ryggen, me efter bara nån minut hade de letat ner sig till höften och upptäckt en väldigt öm punkt. Och detta speciellt gör att jag inte gillar massörer.Han plågar mej med att trycka på den punkten stenhårt i 10 min. Jag ligger där o gör grimaser, den andra massören står bredvid o skrattar åt mej... Efter 15 min trodde jag det var över och lättnaden steg, kanske var det inte så farligt trots allt. Då visade sig givetvis att han måste göra detta även på andra sidan. Efter ännu 15 min av samma tortyr var det äntligen över. Eller ja, nästan iaf. Fick göra lite rörelser och stretcher medans de klämde hårt på vissa "kittliga" ställen. Jag seriöst tror att massörer gillar att plåga oss mindre viga människor.

Till sist tyckte de att jag skulle komma tillbaka på fredag för o se hur kroppen reagera på massagen och kanske få lite mer behandling. Jag är osäker om jag vill gå tillbaka.

Onsdagen fick vi helt ledigt.

3 Comments:

At 07 november, 2007 18:08, Anonymous Anonym said...

Har precis upptäckt din blogg via Villas Svenska fans sida. Underbar läsning. Fortsätt och skriv så mycket du orkar och lycka till med spelet

Grattis till en bra match och två mål sist

 
At 07 november, 2007 22:18, Anonymous Anonym said...

In response to:

'I would write the blog in english if I could. I tried in the beginning(go back to the first months if u want to read them)but my lack of ability and time made me stop writing in English.. Hope you understand.

//Mikaelsson'



Your English is fine, plus those early ones were a really good read. I'm sure the newer ones would be even better if you did them in English.

Btw I'm the person who did your wikipedia page :)

 
At 08 november, 2007 19:53, Anonymous Anonym said...

Hohoho, oj vad jag skrattade när jag läste massagehistorien! BIlden jag får framför mig var när du, jag och Fredrik var på massage i Thailand... hohoho, det var kul, föstår din rädsla för massörer... du är inte vigast i stan direkt lillebror!

 

Skicka en kommentar

<< Home