tisdag, november 06, 2007

Vinst och 2 mål.

Torsdag och fredag var bland de hårdaste träningsdagar vi gjort, eller iaf mest påfrestande. Mycket löpningar och avslut gjorde att lördagsträningen var en kamp mot kramp. Speciellt baksidan låret var ruskigt tajt och jag är förvånad att jag inte sträckte mig.

Lördagsträningen blev åtminstone halvlugn, då vi återgick till att lira småmatcher med målvakter. 3 v 3 med en extra spelare i anfallande laget. Carew och Salifou joinade oss denna dag.

I måndags var det Match mot Tottenham hemma på Bescot stadium(Vi lirar egentligen på Villa Park men under vintern byter vi arena)

Vi kom in till träningsanläggningen vanlig tid kl 9. Vi spenderade ca 30 min i gymmet där vi cyklade, låg på massage-skumrullar och stretchade. Därefter hade vi lite paus innan vi gick ut med juniorlaget och lirade kvadraten. Vi var nog ute o träna lite mer än en halvtimma, bara med kvadraten. Sen var det in o käka och åka hem o förbereda inför kvällsmatchen.


Själva matchen gick bra resultatmässigt. Vinst med 3-1 mot ett erkänt bra reservlag, spetsat med några halvkända namn såsom Huddlestone. Själv fick man göra 2 mål. Men kvällen var länge oviss.

Första halvlek fick jag lira vänstermitt, vilket inte gick särskilt bra. 0-0 i halvlek och jag byter med delfouneso så jag går upp i anfallet istället. Ett lyckat byte (enligt mig iaf :P) då delfouneso nickade ner bollen till mitt första mål. Men innan dess hade Tottenham tagit ledningen på straff efter en vansinnigt dåligt tajmad tackling av herd. Solklar straff och 0-1.

Men kvitteringen kom relativt snabbt. Sen gör jag även 2-1 efter lite trassel och när de får ett rött kort, efter en ful tackling på salifou som jag tyvärr inte såg, så kändes det som att vi hade matchen. De började klaga väldigt mycket på domaren och mitt i detta får vi en hyfsat billig straff som retade upp dem totalt. Harewood fråga om jag ville ta straffen för mitt hattrick, men jag tacka nej med faktan att jag bara satt 1 av 4 straffar jag lagt i mitt liv, varav den senaste togs för ca 6 år sedan. Han verkade lite förvånad och fråga om jag verkligen var säker. Vilket jag var....

Som tur var gjorde han inga misstag från straffpunkten och 3-1 var ett faktum. Och resten av matchen spelade vi mer eller mindre ut dom och borde la ha gjort något mål.