fredag, november 09, 2007

"konditionstest"

Torsdagmorgon. Vi reserver som lirade i tisdags var tvungna att komma in en halvtimme tidigare på morgonen för att göra ett konditionstest innan vi tränade.

Testet var lite konstigt. En och en fick vi springa på ett löpband med en syrgasmask på oss. Själva testet tog ca 8-9 min och skulle vara väldigt precist sa dom. Vad jag uppfattade(som säkerligen är fel) så visade testet på hur mkt syre man tar upp per kg kroppsenhet, eller nåt sånt. Detta ledde givetvis till att en vid namn Erik uppgav fel vikt och således fick bättre resultat....

Enligt sjukgymnasten är över 65 ett bra resultat. snittet i juniorlaget låg typ på 63-64 tror jag. Jag fick till en helt okej 66a på mitt test. Jag var inte sämst i laget men Zoltan och Yago hade tydligen fått 72 eller nåt på sitt.. Lund fick smått otroliga 70, vilket vem som helst som känner erik förstår är fel... :)

Trots att jag bara fick 66 på testet så mådde jag riktigt illa efter de. Kändes som att jag skulle spy om vi hade en tuff träning. Som tur var tränade vi med a-laget och då blir det bara 10 minutersmatcher. 4 st denna dag. Vi skulle även ha gymmat direkt efter testet, men i och med mitt illamående så tog jag de mest lugnt.

Eftermiddagen fick vi ledigt.

Fredagsmorgonen spenderades först med att göra lite ankel/vrist övningar. Sen gick vi ut med juniorlaget och körde kvadraten i typ 20-30 min. Några reservspelare ska va med på juniormatchen imorn, däribland erik. Vi andra fick efter kvadraten gåå in på den nya inomhushallen och köra extra träning. I hallen är det plastgräs som gäller, ett väldigt långt sådant så har hört rykten om att de ska klippa de kortare. Hoppas jag iaf...

Vi lirade 2 mot 2. 6 matcher på 4 min vardera. Som mål fanns de koner i varje hörn, två för de ena laget och två för de andra. Varannan match var vi tvungna att ha på oss "viktvästar". Väldigt, väldigt jobbig övning om jag får säga de själv. Eftermiddagen fick vi ledig, men tre av oss fyra som tränade fick småsmällar så vi fick stanna kvar och se sjukgymnasten efter lunch. Jag fick en spark på vaden, så haltar runt lite när jag går nu. Men de va inget allvarligt o sjukgymnasten hoppades på att jag kan träna imorn...

EDIT: efter krav av upprorda personer som laser denna blogg, sa maste jag andra det pastaende att erik skulle ha fejkat sin vikt. Detta var OMOJLIGT eftersom att sjukgymnasten sj vagde erik innan lopningen!!!!! (anonym kalla)

2 Comments:

At 10 november, 2007 16:24, Anonymous Anonym said...

Hej Tobias.
Du gör ett kanonjobb med bloggen. Den uppskattas. Underbar läsning, speciellt för ett Villafans.
Kul att det går bra för dig i matcherna. Lycka till i framtiden // Patrik

PS. brukar Erik mygla på övningarna?

 
At 10 november, 2007 17:34, Anonymous Anonym said...

Tackar Tobias, kul läsning. Tack vare Villa Sweden hittade jag din blogg. Kör hårt, nu kan vi följa dig och träningarna och annat runt Villa.

 

Skicka en kommentar

<< Home