måndag, augusti 11, 2008

Tillbaks i träning!

Dock så tränar jag med laget bara på måndag, onsdag och fredag. Varannan dag ska jag "ta det lugnt" med sjukgymnasten så jag inte överarbetar vristen.

På morgonen blev vi överraskade med ett bip-test, tränaren ville se hur vi skadade låg till med konditionen efter flera veckors rehab. Innan jag blev skadad hade jag fått 13,8 så mitt egna mål var att komma över 13. Jag klarade 13,4 så det är jag nöjd med, även om jag inte var nära de bästa.

Därefter gick vi ut till gräsplanerna. Uppvärmning och sen lite småövningar och lite kvadraten. Träningen bestod av 4 st 4 minutersmatcher(?) fyra mot fyra. Vi var för övrigt 16 lirare idag så när två lag spelade fick de två andra lagen vila. Det var bara hålla bollen inom laget som gällde och ytan vi spelade på var ungefär en tredjedel av vanlig fotbollsplanstorlek.

Det kanske inte låter så jobbigt med bara 4 minuter, men det är det! Nu kanske jag sprang lite mer än jag skulle, försökte tunnla spelare och springa runt med bollen så mycket jag kunde. Roligt för stunden, men när man väl förlorar bollen och ska kämpa tillbaks den så ångrar man lite att man inte sparade sina krafter..

Vi som precis som kommit tillbaks från skada gick nu av träningen medan de andra skulle spela några matcher till. Positivt för dom var att de nu fick lira med målvakter, negativt att de bara var 6 vs 6 på en full size fotbollsplan. Regler var att alla måste vara över halva plan för att göra mål och man fick bara göra mål på sitt första tillslag. Det gick alltså inte att backa hem och sedan slå en långboll på snabbe delfouneso så han gör mål, utan hela laget var tvunget att följa med i anfallen. Kunde inte stoppa mej själv från att le lite där jag satt bredvid planen och kollade på hur jobbigt det verkade vara.

Eftermiddagen spenderades med att gympass. Och dagen avslutades med att alla skulle ner i den kalla jacuzzin, hela kroppen och inte bara benen som vi brukar doppa. Det som gjorde det värre än vanligt är att de nu sänkt temperaturen i jacuzzin. Enligt rykten brukade det vara runt 13 grader förut, nu är det nere på 6 grader...