fredag, oktober 10, 2008

Tiilbaks i träning - ännu en gång

Dock var det "bara" juniorlaget som jag tränade med eftersom klubbdoktorn tycker att reservlagstränarens träningar är för hårda för att man ska gå direkt in i dom från skada. Därför Tränade jag igår, torsdag, med juniorlaget inne på plastgräset. Lång uppvärmning med såna där övningar för att få snabba, kvicka fötter. Själva träningen bestod av matcher 7 vs 7 med små mål som mål. Tror det var 3 matcher på typ 10 minuter.

idag var jag med på "dagen innan match uppvärmningen" som jag mkt väl kommer ihåg från mina gamla dar i juniorlaget. och som jag gärna vill glömma... Det var dock ingen ide att jag skulle vara med på inträningen av fasta situationer så istället fick jag springa 6 st 4 minuters löpningar, fick olika instruktioner av sjukgymnasten för varje 4 minutare. Innan "fotbollsträningen" hade jag varit med reservlaget och kört "strength/power" övningar som gjorde benen till gelé.

Imorgon ska jag börja träna med reservlaget igen, och jag hoppas verkligen det är en lätt träning. Får ju ingen vila som skadad och mina ben känns väldigt sletna, inte direkt i topptrim för att gå in i en hård reservträning! men men.. det värsta som kan hända är väl att jag får ännu en till muskelsträckning isf. Min gissning blir isf en lättare sträckning av baksidan låret. Utesluter dock inte vaden eller framsidan lår. men förhoppningsvis ska mitt "skadehelvete" vara slut nu så jag kan få spela lite matcher och förhoppningsvis finna nån klubb som jag kan gå ut på lån till...