tisdag, september 16, 2008

Skadad återigen.

Vi tränade relativt hårt i fredags och på lördagen körde vi också hårdare än vanligt och det var väl då inte helt onaturligt att man kände sig ganska sliten i kroppen under helgen. Helt ledig söndag iaf och man hade hoppats att man skulle komma tillbaks på måndagen fit for fight. Jag klarade mig igenom styrketränignen på morgonen och de första matcherna under fotbollstränignen. Idag fick vi faktiskt ihop två lag med 6 spelare i varje, och det var bara reservlagsspelare. Förra året var det ju rena julafton om vi fick ihop 4 i varje lag...

Iaf så spelade vi kanske 8 st matcher på en fullstor plan. tror dock de är en fullstor 7manna plan, kääven om den känns lite större än så. träningen flöt på bra tills de sista matcherna kom. Under nån av matcherna böörjade jag känna av ljumsken efter att jag skjutit ett "hårt skott", som för övrigt gick ganska fint upp mot krysstrakten fast stuart taylor styrde snyggt över. Jag fortsatte att spela även om jag haltade lite. När vi då hade spelat 8 matcher skulel vi avsluta träningen med lite avslut för målvakternas skull. Jag var osäker om jag skulle säga till o dra mej ur eller försöka vara med, eller till och med bara skjuta med "fel fot". Jag valde iaf att försöka vara med. Helt fel beslut. Ett skott och sen var det adjöss. Isade ner ljumsken direkt och fick sedan behandling efter lunch. Har isat ner den någon mer gång idag.

Imorrn ska sjukgymnasten kolla på skadan mer och ta ett beslut om jag behöver gå och scanna. Jag måste för övrigt vara en av deras bästa kunder där på scanavdelningen på sjukhuset. Tror det blir mitt 5e besök på 7 månader och jag har varit där nån gång under mina första säsonger också har jag för mej.

Det mest troliga är att jag råkat uut för en lätt sträckning, sjukgymnasten ville inte säga nån tidsperiod. Jag har aldrig haft problem med ljumsken tidigare så jag vet inte hur allvarlig skadan är, men jag skulle chansa på att de blir ytterligare nån vecka med rehabträning...

2 Comments:

At 18 september, 2008 05:14, Anonymous Anonym said...

Tungt!!
Men kämpa på, du blir starkare av allt detta.

gwnotsa.

 
At 19 september, 2008 10:13, Anonymous Anonym said...

Kry på dig

 

Skicka en kommentar

<< Home