lördag, september 20, 2008

2 in1

I torsdags var jag då och scannade min ljumske. Eftersom jag nu är stamkund fick jag välja en extra kroppsdel att scanna för priset av en. Valet blev Hälen.

Precis så kanske det itne var, men mitt 5e besök på sjukhuset sedan februari bestod faktiskt av två olika scanningar. Anledningen var att dagen efter jag skadade ljumsken berättade jag för klubbdoktorn att jag fortfarande är öm i området runt hälsenan efter min ankelskada. Han tyckte de var lika bra att scanna den också när jag ändå skulle till sjukhuset. Så i torsdags fick jag ligga inuti ett sånt där stort rör i 2 ggr 30-40 min. (vet inte riktigt tiden eftersom jag somnade under båda)

tyvärr har jag ännu inte fått resultatet och eftersom det nu är helg får jag vänta till måndag. Det enda positiva med det är att jag har fått väldigt lätta träningsdagar, de vill inte att jag ska göra något ansträngande innan de vet hur svår skadad är. Idag fick jag till exempel elektrisk behandling och sedan cyklade jag på lättaste nivån i 15 min. Stretchade i 5 min sen fick jag massage. Jag avslutade träningsdagen med att isa ner ljumsken.

ljumskskadan känns faktiskt inte så allvarlig, så hoppas inte scannen ska visa något dåligt. Däremot hoppas jag nästan att den ska visa nåt på hälsenan. Vill gärna veta vad det är som gör att jag har ont. Känner mig nästan som en hypokondriker nu när jag får så många skador. Skulle vart väldigt tungt om ingen av scanresultatet visar någon skada - även om de är bra nyheter...