måndag, september 08, 2008

Med i truppen igen.

Äntligen har jag tagit ut mina villa kläder(träningsoverallen och tshirten) ur plasten. Ska sitta på bänken i dagens match mot Tottenham. Jag hoppas få hoppa in några minuter i slutet, men jag är långt ifrån övertygad om att jag kommer få det.

Om jag hoppar in så är det endast tredje inhoppet för reserverna sen Januari. Hoppade in 15 min i slutet av en match i april innan jag sträckte låret. Och så fick jag ca 30 min häromveckan i träningsmatchen mot Hereford.

imorse var vi inne på träningsanläggningen och tränade. Först(kl 9.15) körde vi kvadraten inne på plastgräset bara reserver. Sedan(10:30) gick vi tillsammans med a-lagsspelarna som är med ikväll ut på de vanliga gräset, tyvärr var alagsträningsplanen för blöt så vi fick gå en bra bit till gamla juniorlagsplanen istället. Väl där hade vi en lång uppvärmning och lite kvadrat innan vi körde lite "hålla-bollen-inom-laget spel". 7 mot 7 och tror vi lirade kanske 3 gånger 10 min. Första matchen var det 2 touch som gällde, nästa 3 och sista 4. Vi avbytare fick efter träningen skjuta lite på målvakterna också.

Lunch(12:00) och sedan bar det iväg hemmåt mot sängen. har nu sovit 2 timmar och har precis käkat två toast o lite yoghurt. Ska snart dra iväg till Villa Park.

2 Comments:

At 10 september, 2008 10:21, Anonymous Anonym said...

Villa v Spurs 1-0!! Yeees!!
Subs: Mikaelsson (Harewood 67)

Grymt att få vara med sista 25! :) Hur gick det?

Ska man lita på detta?

"Bannan threaded a great ball through to Mikaelsson but the striker got the ball stuck under his feet as he looked to finish on 89."

Hör hellre din historia på vad som egentligen hände hehe..

En annan sak.. Vem är egentligen bäst? Delfouneso eller Harewood? Eller är det du?? :)

Ha det bra..

/Niklas

 
At 10 september, 2008 13:53, Blogger Mikaelsson said...

Det gick la inte jättebra tycker jag, men vi vann iaf =).

Min syn på händelsen var att Bannan passade snett bakåt till mej där jag kom precis utanför straffområdet. Egentligen bör jag där avsluta på första tillslaget men den studsade upp lite så jag vågade inte avsluta. Istället tog jag ner den och försökte göra en "tvåfotare" på backen som kom utspringandes, men han slängde sig som en bensax och fick dobbarna på bollen. Solklar straff om han skulle missat bollen. (nu har jag ju försökt förskönat händelsen lite =) men de beskriver nog händelsen bättre än matchrapporten.)

Harewood e väl med sin rutin bättre i nuläget, tyckte han var bättre i måndags även om hans avslut går att diskutera. Delfouneso är snabbare och bättre på att utmana och kommer väl så småningsom bli mkt bättre.

 

Skicka en kommentar

<< Home