tisdag, augusti 26, 2008

Vinst med 7-1!

Hereford är nykomlingar i league one och har börjat med tre raka förluster och målskillnaden 3-10 om jag inte har fel. De kom till våran träningsanläggning idag med bara en avbytare, och trots att de hade en ganska rutinerad trupp så var det aldrig något snack. Inom 10 min stod det 2-0 till oss och redan då kände man att det här bör vi ta hem ganska lätt.

Hereford fick dock in en reducering på en kontring i första, det var lite oroligt att matchen skulle vända där i någon minut. Men den oron var obefogad. Jag fick lira sista 35 min. Vi var 4 st som blev inbytta när det stod 3-1 och de kändes la lite som att de blev bestraffade av att bara ha en avbytare. 7-1 blev det till slut och var väl bud på fler mål. Hereford var inte helt ofarliga, de hade sina chanser, men inte så att man blev nervös för att de skulle komma ikapp direkt.

Måste även dementera en sak som står på hemsidan om att Zoltan gjorde ett hattrick från sin vänsterbacksposition. Dels var det jag som gjorde ett av målen (jag styrde in bollen i mål på zoltans skott efter en hörna), dels så spelade han vänstermitt sista halvtimman när vi gjorde bytena. Nu kanske inte min touch var den största och syntes la inte eftersom det var en massa spelare inne straffområdet. Zoltan var iaf snäll och sa att det var mitt mål...

Efter matchen fick vi 4 avbytare springa 3 st 4 minutare på löparbandet fastän vi spelade 30-35 min...