måndag, september 01, 2008

Snart Seriepremiär för reserverna

Men tveksamt om man får spela eller ens får vara inblandad i truppen. Jag har ju varit borta mestadels av försäsongen och i träningarna i förra veckan kände jag att jag har mkt sämre kondition än alla andra.

På måndag är det alltså seriepremiär borta mot Stoke. Så här i förhand skulle jag tippa på att vi vinner ganska lätt oberoende vilket lag vi ställer ut (Det har ryktats om att sidwell och cuellar ska spela). Men Stoke har ju ett rykte att ha stora starka killar o bara köra långbollar, så skulle la inte vara helt otroligt om de krigade till sig 3 poäng på hemmaplan...

Idag, måndag, gymmade vi på morgonen innan träningen. Bara överkroppen eftersom vi har en match på Onsdag och vi inte ska vara tunga i benen till dess. Blir mest armhävningar, push-ups och dips med viktvästar.

Fotbollsträningen började med att vi tävlade två lag mot varann i korta löpningar runt några koner och stolpar. Förlorarna fick göra armhävningar. Sen vart det spel på halvplan. 7 vs 7 i 2 st 4minutersmatcher där vi bara skulle hålla bollen inom laget. Oftast får vi någon restriktion på antalet tillslag vi får använda, brukar ligga runt 3 tillslag. Därefter tog vi fram målen och körde på helplan utan målvakter. 4 tillslag och för att göra mål var hela laget tvungen att vara över halvan och spelaren som skjuter måste göra det på sitt första tillslag samtidigt som han också är innanför straffområdet. 2 st 4 minutersmatcher där också.

Vi avlsutade tränignen med att flytta in målen så vi spelade på halvplan igen och nu äntligen kom målvakter med i spelet. 3 st 4 minutersmatcher. 3 tillslag och "one-touch-finish".

Lunch och jag bad om att få springa lite på löparbandet på eftermiddagen eftersom jag behöver få tillbaka lite av min forna kondition. SÅ jag sprang 4 st 4 minutare på löparbandet medan de andra var inne i på konstgräset och körde kvadraten.

2 Comments:

At 02 september, 2008 22:35, Anonymous Anonym said...

Tjena igen,

Transferfönstret är stängt och det blev som du hoppades på; inga nya strikers värvades :)

Detta måste ju betyda att du måste vara bland de sex första anfallarna i Villa, vilket i sin tur även betyder att du har ändå en realistisk chans att få spela i "A-laget" den här säsongen!! :)

Måste ju kännas hur stort som helst?! Hur ser du på chanserna att få vara med?! Om du får vara skadefri och reservlagsmatcherna går bra så hoppas åtminstone jag på att få se dig på tv i höst!

Lycka till!

Mvh,
Niklas

 
At 03 september, 2008 23:12, Blogger Mikaelsson said...

Hallå,

Jag har väl mest riktat in mej på att bli utlånad. För tillfället känns det som att jag måste få spela en del matcher på en högre nivå för att bevisa att jag klarar av det och få chansen i vårat a-lag. Jag har varit skadad från och till sedan februari så känner att jag har tappat en del. (har dock lagt på mej över 5 kg också)

Dessutom är konkurrensen nästan större i reservlaget än i alaget(där gabbi o carew är självskrivna) så måste nästan bli utlånad för att vara garanterad speltid..

Målet just nu är bara att bli helt friisk och få tillbaka en hygglig kondition. Sen får vi se om jag kan hitta nåntans där jag kan få matcher under mitt bälte...

/Tobias

 

Skicka en kommentar

<< Home