torsdag, oktober 16, 2008

Två vinster, men bara en halvlek.

Jag fick som jag trodde inte vara med i seriematchen i måndags mot chelsea(vi vann med 1-0). Istället tog jag det lugnt på träningsanläggningen för att få min svullnad på vaden att gå ner. en träningsmatch mot notts county var inplanerad på onsdagen så målet var att jag skulle få vara med o lira där. Således fick jag, vadkakan till trots, träna på tisdagen med juniorlaget för att visa att jag var redo att spela matchen.

Jag fick spela andra halvlek, men matchen var väldigt mycket avslagen när jag kom in eftersom det stod 6-0 i halvlek till oss. Värt att nämna är att Carlos Cuellar och harewood båda gjorde två mål i första och försökte göra allt för att få sina hattrick i andra halvlek. Iochmed ställningen så bestämde de att andra halvleken bara skulle vara 35 minuter. Matchen slutade 8-0. jag fick göra ett mål och med matchens sista spark(nick) fick marlon också sitt hattrick. Carlos försökte dock förgäves med att sätta ditt ett mål i andra halvlek. Jag har nog för övrigt aldrig sett en sån offensiv mittback som han var i andra halvlek...


Idag, torsdag, dagen efter matchen fick alla reservlagsspelare ledigt förutom de skadade. Och jag. Är tvungen att få tillbaka min kondition(som för längesen faktiskt var väldigt bra)och därför fick jag springa 8 st 4 minuterslöpningar på löparbandet i gymmet. Skulle springa 4 st på nivå 16,5 och 4 på 16. Slutade att jag gjorde 6 st på 16,5, en på 16 och den sista på 18-19. Fick även bekräftat av fystränaren efteråt att min puls inte kom upp riktigt till den nivån som är bäst, så nästa ska jag troligtvis börja på en högre nivå. Kommer ju ihåg förra säsongen då vi alltid gjorde dom här löpningarna på 18 eller 19, till och med nivå 20 en gång när tränaren var riktigt sur...