tisdag, november 04, 2008

Förlust med 2-1

Jag fick spela hela matchen och det kändes relativt bra. Tyvärr blev det inget mål denna gång för mej, även om jag hade några chanser. Doncaster kom till spel med stora delar av sin a-trupp, vilket betydde att de skulle vara mkt bättre än jag trodde innan.

Dock var det vi som tog tag i taktpinnen första 20 min, 1-0 målet tror jag kom redan efter 5 min. Efter 20 min mattades vi lite, och spelet jämnades ut. Var en hyfsat rolig match där båda lagen försökte spela runt bollen inom laget. De fanns chanser åt båda håll, den bästa hade vi nog med bara sekundrar kvar av första halvlek då en av våra spelare blev frispelad inuti straffområdet efter fint spel på kanten. Dock räddade målvakten när våran spelare försökte ta bollen runt honom.

Andra halvlek ändrade de taktik från 4-3-3 till 4-4-2 och började köra mer långbollar på deras starka anfallare. Vi hade flera bra anfall där vi hade chans att utöka vår ledning, men istället kvitterar dom på en frispark med ca 20 min kvar (tror jag). Vi fortsätter spela bra och jag tycker vi är närmast att göra mål. Istället är de dom som avgör med 5 min kvar, återigen på en frispark. De var väldigt lika också; från vänsterläge petade en kille bollen mot mitten och så drämde en annan till bollen på första tillslaget. Första målet gick in vid första stolpen, andra reflekterades på en back och ställde målvakten totalt.

Förlust med 2-1 men ändock en bra insats, speciellt då vi inte hade en enda a-lagsspelare med idag. Imorn e jag ledig och de känns som jag behöver det. De där var min första 90 minutare på en väldigt lång tid!