söndag, november 09, 2008

Ny känning i låret

I fredags tränade vi med de a-lagsspelare som inte lirade i uefacupmatchen i tjeckien. Blev den vanliga tränignen när vi tränar med dom. Spel med målvakter och 3 matcher på vardera va 10 min. Vi hade en match innan målvakterna kom där det gällde att hålla bollen inom laget.

generellt sätt skulle jag vilja påstå att de är lägre tempo, men bättre kvalitet när vi tränar med a-laget. När vi tränar enbart med reserver så är reservlagstränaren på oss mkt mer och får oss att kämpa hårt, annars får vi göra extra arbete.

Iaf, kände jag av baksidan låret igen efter tränignen. Jag tränade dock hela träningen och det kändes inte allt för farligt. Men jag beslutade ändå att säga till sjukgymnasten, eftersom jag inte vill träna och möjligtvis dra upp en värre skada.

Jag fick således stanna inne på fredagseftermiddagen för lite behandling medan de andra fick ledigt. På lördagen tränade jag med sjukgymnasten istället för laget. Sprang 5 st 4 minutare på löparbandet och sedan simmade 60 längder i poolen. Och givetvis lite mer elektrisk behandling.

Ledigt söndag, och jag antar att jag inte kommer vara involverad i matchen imorn måndag borta mot west brom. Har dock ändå ett pyttelitet hopp om att få sitta på bänken.. Men men, bara o kämpa på och hoppas de här skadorna nån gång tar slut!