onsdag, januari 14, 2009

0-0 mot West Ham.

Då var min andra reservlagsmatch från start på 10 månader gjord. Även om jag för tillfället är frisk så känns det på kroppen att jag varit skadad en längre tid och bör vara försiktig så jag inte drar på mig nån skada igen. ca 80 min blev det denna gång, och hela tiden spenderades som vänstermittfältare. Gick hyfsat bra med tanke på omständigheterna, både för mig och för laget. Tyvärr skulle vi ju ha gjort mål och vunnit matchen, men deras målvakt hade oturligt nog en strålande dag med flera bra räddningar.

Vi spelade med etväldigt ungt lag där jag var näst äldsta utespelare. (stuart taylor i mål drog upp vår medelålder en del) West ham däremot ställde upp med en del a-lagsspelare, däribland diego tristan som jag tror lirade i dep la coruna på den gamla goda tiden då man lirade Championship Manager varenda dag.

West Ham började väl bäst den första kvarten, fast sedan tog vi över och hade en del bra chanser att göra mål. Jag fick själv en chans efter att bollen låg fri precis utanför straffområdet. Målvakten gjorde dock en snygg räddning på mitt skott(som enligt mig själv var på väg mot krysset) och returen som slogs in i mål blev avblåst för offside. Andra halvlek är det vi som styr matchen tycker jag och vi får flera chanser. Den bästa var nog när vår högermitt gick in i plan och skjöt ett skott som ändrade riktning på en back och lobbades över målvakten. Mål trodde de flesta, men målvakten får mkt häpnadsväckande fingrarna på bollen så det blir hörna istället.

Vi fick också relativt många hörnor som vi borde förvaltat. Vi var också nära, men det var helt enkelt en sån dag förr oss. Jag blir utbytt med tio min kvar men 0-0 står sig och med det tror jag vi fortf leder serien.

Dagen efter fick vi ledigt.