torsdag, januari 01, 2009

Ett nytt år - äntligen!

I måndags var de tänkt att jag skulle börja träna igen efter ett kort jullov i sverige. Men så blev det inte eftersom jag drog på mej en förkylning i sverige och hade feber måndag och tisdag! Känns som att missa träningar är något som utmärker 2008 för min del. Nu känner jag mig iaf bättre och jag hoppas få kunna vara med på nästa träning som då "inviger" fotbollåret 2009.(om man bortser från att jag lirade PES alldeles nyss)

om jag lite snabbt ska summera mitt fotbollsår 2008 så började de med en reservlagsvinst 2-1 och jag gör vinnarmålet på övertid. Strax därefter går jag ut på lån till Port Vale där jag hinner spela 6 matcher, 5 från start. I min sjätte match börjar då skadeh*lv*t*t. Jag sliter av det yttre ligamentet i ena foten efter att ha blivit glidtacklad, jag spela dock vidare i över en halvtimma. Borta 6-8 veckor. När jag kommer tillbaks hinner jag träna i drygt en vecka och hoppa in i en reservlagsmatch och juniormatch, innan jag sträcker mig i baksidan låret på juniormatchen. borta 6 veckor igen. Jag e inte fullt frisk men åker ändå med till tyskland och hong kong där jag totalt fick spela en halvlek i båda turneringarna.

Det blev 6 veckors sommarsemester hemma i sverige, och låret kändes hyfsad när jag kom tillbaka. 3 dagar in i försäsongsträningen sliter jag sönder en del av det yttersta ligamentet i andra foten. blir borta ca 6 veckor. kommer tillbaks i nån vecka och hinner hoppa in i en reservlagsmatch innan jag sträcker andra baksidan låret! ytterligare 6-8 veckors vila. När jag börjar bli frisk pushar sjukgymnasterna mig för tidigt in i träningen och jag slår upp skadan igen och blir borta ytterligare ca 3 veckor. Nästa gång jag börja träna hann jag träna i ca 2 veckor innan jag sträckte ljumsken på en skjutövning. Borta ytterligare en månad.

När jag väl kom tillbaka i träning efter ljumskskadan har jag hållit mig "skadefri" i drygt 2 månader nu tror jag. Har hunnit lira 1 match med reservlaget. Men har ändå blivit några dagars ledigt från tränande p.g.a. mina lår som inte får överbelastas. Fystränaren är ju nu medveten om hur mina lår är och tar därför hänsyn o hjälper mig så jag inte ska sträcka mig igen.

Summa summarum: 10 ligamatcher varav 3 som avbytare. 1 Mål.

4 Comments:

At 03 januari, 2009 20:37, Anonymous Anonym said...

Gott nytt år! Och hoppas det lossnar denna säsong. Helst i Villa så klart. Annars kanske i Bajen. Vi behöver en bra striker. :-) Så kan du snurra upp Lund i IFK Gbg också.

 
At 04 januari, 2009 00:04, Anonymous Anonym said...

haha, tycker tvärtemot senaste.
kom till blåvitt istället och hjälp lund att snurra upp bajare =) (iofs så har vi ju redan några "decent" anfallare...)

 
At 08 januari, 2009 13:54, Anonymous Anonym said...

Hej och God fortsättning.
Har du någon koll på academispelarna?
Man undra ju lite hur det går för alla unga talanger som värvas, är det några som är påväg att ta steget upp. Harry Forrester tex. hur går det för honom?

//Höljes

 
At 08 januari, 2009 21:51, Blogger Mikaelsson said...

Jag har ganska bra koll på akademispelarna. Forrester har inte tränat sedan laget åkte ur fa youth cup. Han hade redan innan problem med knäna, är dock ingen allvarlig skada vad jag vet. Annars är väl de Weimann som har varit bäst av juniorerna. Craig gardners lillebror är i juniorlaget och får han en bra utveckling så spås han bli bättre än storebror. Dock har han lite jobbiga skadeproblem för tillfället som kan ställa till det...

 

Skicka en kommentar

<< Home