torsdag, januari 08, 2009

Kallt väder

Jag har börjat träna igen efter förkylningen, men har kvar den rinnande näsan och hostan fortfarande. Det kalla vädret och de begränsande antal klädesplagg vi är tillåtna att bära på träningarna kan vara en orsak.

Första träningen tillbaka efter "jullovet" och förkylningen slutade inte på ett bra sätt. Hade inte tränat på två veckor och vi tränade med de a-lagsspelare som inte brukar lira matcher. Gick helt okej iofs, men som otur var kom a-lagstränaren ut och då blir det allt som oftast lite löpning efteråt. Något som inte min kropp gillade. Först var det 4 löpningar "runt de där målet och runt den där konan och kom tillbaka inom 37 sek". Sen var de sprinter som gällde. De ställde upp 4 stolpar på rad, kanske 10 meter emellan. Man skulle springa fram och tillbaka genom alla stolpar o avsluta där man börja. tror vi gjorde 3-4 av dem. Mina ben kändes som gelé efter första. Min mage och hals började göra uppror efter andra. Efter sista var jag tvungen att gå åt sidan och spy upp gårdagskvällens mat.

De flesta andra dagar har mestadels bara varit spelade matcher, ca 7 vs 7. Vår seriematch i måndags blev uppskjuten p.g.a. vädret och ska förhoppningsvis spelas nästa vecka. Igår lirade vi en tränignsmatch mot crewe(tror jag). jag lirade bara 30 min, första 20 som vänstermitt. 3-3 slutade matchen men vi borde väl ha vunnit tycker jag.

Idag fick jag träna med juniorerna eftersom jag bara spelade 30 min. Inomhus på plastgräset och de blev först 4 st matcher 3 v 3 sen 4 st 7 v 7. De la även till lite sprinter emellan matcherna. Först hörde jag att de skulle vara 3 set av 10 stycken sprinter. (fram och tillbaka mellan konerna inom 15 sek). Slutade med att vi gjorde det bara en gång, troligtvis för standarden var dålig, själv kom man in på 16-17 sek hela tiden.. (skyller på att jag har varit sjuk och mina ben var fyllda med mjölksyra)

5 Comments:

At 10 januari, 2009 13:08, Anonymous Anonym said...

Brukar du gå och kolla på A-lagsmatcherna?
För ni har väl fribiljetter?

//Höljes

 
At 13 januari, 2009 16:04, Anonymous Anonym said...

Tjena!

Enligt Villa-sidan så är du med i startelvan ikväll mot West Ham!!

LYCKA TILL :)

(Inga direkta A-lagsspelare med ikväll, men va fasen.. du får ta ansvaret och göra målen haha)

Hoppas du kommer med en egen matchresumé imorrn.

Mvh,
Niklas

 
At 14 januari, 2009 08:29, Anonymous Anonym said...

0-0. Vad säger du!? Bra match.. skulle ni vunnit? West Hams lag såg rätt bra ut på print.

comments från hemsidan:

22mins - Tobias Mikaelsson fires in a shot which Marek Stech does brilliantly to save. The ball falls to Marc Albrighton who finds the net. Unfortunately, the striker is deemed to be offside and the goal is disallowed.
(aj aj, synd)


79mins - SUBSTITUTION - James Collins for Tobias Mikaelsson
(80 min iaf.. bra ju)

 
At 14 januari, 2009 21:22, Blogger Mikaelsson said...

Jag har varit på en del a-lagsmatcher genom åren eftersom vi alla får 2 säsongskort. Men såhär runt vintern brukar jag föredra att se matcherna på en pub..

Det var en bra match från vår sida och vi borde ha vunnit. Roligt också för dom hade ett bra lag och spelade inte heller så dåligt.

 
At 12 april, 2009 16:13, Anonymous Anonym said...

Du verkar fett bra ju har hört talas om dig men jag trodde att du inte spelade i villa. Går det bra för dig nu rå? Funtar du på att byta klubb läste jag Hoppas det går bra!

 

Skicka en kommentar

<< Home