torsdag, november 27, 2008

1-1 borta mot fulham

Och jag gjorde min första match från start för villas reserver sedan början av januari, då jag tror vi mötte West ham på bescot stadium och jag gjorde 1 mål när vi vann med 2-1.

Tyvärr blev det inga mål för mej i denna match, men det kändes ändå som att laget gjorde en bra match och vi borde nog ha vunnit ganska klart. Speciellt i första halvlek hade vi bra tryck med många lägen och många hörnor. Tyvärr kunde vi inte sätta dit bollen denna dag och det brukar straffa sig.

På tal om straff så var det just en sådan som vi behövde för att göra mål. Våran högermitt sprang in från kanten och blev fälld lite klumpigt av deras försvarare precis vid straffområdslinjen. Om jag ska va ärlig tycker jag att tacklingen var utanför, men han hade så hög fart så han landa typ 5-6 m innanför linjen och därför dömde domarn straff. 1-0 till oss med ca en halvtimme kvar tror jag. Spelet jämnar ut sig i andra, men tycker ändå vi är laget som har de mesta. Mot slutet börjar jag bli trött och då kände av låret lite, så jag valde att säga till fystränaren som tyckte jag skulle byta. 86 min klarade jag av vilket jag tycker e bra, för jag sprang ändå ganska mkt. Vi får även vår högerback skadad (en mkt lätt vrickning) och iochmed det har vi satt in två juniorer på högerkanten. På övertid kommer så ett inlägg från just den sidan och efter lite tilltrassel gör fulham mål. Mkt surt.

Men men, sådan är fotbollen och förhoppningsvis har vi turen på vår sida i nästa match! för övrigt blev våran tränare uppvisad på läktaren i början av andra halvlek efter att ha tjötat föör mkt med linjedomaren och fjärdedomaren.

Idag, dagen efter, fick vi ledigt. men jag behövde åka in till träningsanläggningen på morgonen för att kolla låret ändå. Och imorn är det träning igen. Ingen vila här inte! Kan ju alltid hoppas på att få lör-sön ledigt för första gången sen jag vet inte när!

5 Comments:

At 27 november, 2008 14:35, Anonymous Anonym said...

Bra blogg, Up the Villa!..
Men måste fråga, hur kul tycker du att fotbollen är?
Jag menar, vill du bli något borde du se fram emot träningarna och inte vilja ha ledigt osv..?

 
At 27 november, 2008 16:59, Blogger Mikaelsson said...

Fotboll är väldigt roligt, men det finns givetvis mindre roliga träningar(ha en pulsmätare på sig och vetskapen att man får springa extra om man inte jobbar tillräckligt hårt gör fotbollen inte direkt roligare).

Och de som känner mej vet att jag inte är en morgonmänniska så skulle hellre tränat på kvällar och fått sova ut på morgonar!...

 
At 27 november, 2008 20:44, Anonymous Anonym said...

Grattis till 86 min.
Hoppas du håller dig skadefri nu.
/ Ronny "Suckroar"

 
At 27 november, 2008 21:05, Anonymous Anonym said...

Tack för svaret.


Önskar dig all lycka till och hoppas du får debutera en dag i världens finaste tröja..

Skulle vara intressant att höra mer om spelarna i tex reserverna, hur bra är Bannan? OSV

Villa Villa VILLA !!!

 
At 28 november, 2008 00:30, Anonymous Anonym said...

Vilka är de bästa reservlagen du mött? Vem har varit bästa försvararen du mött?

Lycka till framöver!

 

Skicka en kommentar

<< Home