onsdag, november 28, 2007

första förlusten

Första förlusten i reservlagserien kom borta mot Arsenal. Tyvärr var det en match vi borde ha vunnit, men om man inte sätter sina chanser(speciellt jag) så vinner man inte. Sen att Arsenal gör mål på ett av sina få skott under matchen var väldigt surt också.

Vi dominerade första halvlek totalt, förutom under en 5 min period då arsenal faktiskt hade ett skott i ribban. Jag hade flera bra chanser. Ett friläge som målvakten räddade, en boll i mål fast de var offside. Det värsta var nog ändå stolpträffen jag hade. Jag pressade målvakten efter ett tillbakaspel och han skjöt på mitt ben. Boller studsar mot mål, jag springer efter den. Jag är säker på o göra mål, men istället studsar bollen i stolpen och jag missbedömer bollbanan o springer in i mål medans målvakten hånfullt tar bollen.

0-0 i halvlek. Vi var mkt frustrerade över att ha skapat så bra målchanser utan att få ett mål. Och tyvärr så blev de precis som man trodde, matchen vände... Men andra halvlek började ändå hyfsat och när Arsenal fick en man utvisad(!) 5-10 min in i halvlek så trodde la de flesta att nu ska vi nog kunna göra mål. Istället är de Arsenal som gör mål och trots att de är 10 man så får jag nog erkänna att de va minst lika bra som oss i andra... Men med våran första halvlek, som troligtvis kan ha varit vår bästa halvlek denna säsongen, känns det ändå som en orättvis förlust.

1 Comments:

At 15 december, 2007 22:34, Anonymous Anonym said...

Skriv gärna vilka spelare du möter?. T.ex. om du möter Armand Traore i Arsenal. Och vad du har fått för intryck av honom på planen.

Tack för en intressant läsning annars ;).

Keep up the good work. And some day you maybe play in the first team. ;).

 

Skicka en kommentar

<< Home