söndag, november 11, 2007

Lördag o söndag

Jag hade fortfarande ont i vaden på fredagsmorgonen och jag sa till sjukgymnasten att jag kunde träna, om än med lite smärta. När tränaren sedan fick höra det så sa han att det var lika bra att ta de lugnt om jag inte var 100 % frisk. "men se till att han kommer in imorgon istället".

Kommentaren var hyfsat väntad, men ändock väldigt deprimerande. Skulle jag missa veckans enda riktiga sovmorgon(söndag)?

Först simmade jag 50 längder i våran 25 m långa vattenbassäng
och sen skulle jag gå in i gymmet och cykla i 20 min. Glädjen var stor när sjukgymnasten kom in och sade att vi alla kunde ta hela söndag ledig. I glädjeyran tog jag beslutet att återse massörerna. Såhär i efterhand undrar jag hur dum jag kan va. Man borde ju lära sig efter första misstaget..

Det kan ju inte betyda nåt bra att massören säger till den andra massören; "det finns en chans att detta är den stelaste rygg jag sett."

Käk o sen var jag ledig resten av helgen! Tyvärr har ju a-lagets fitnesscoach börjat bli väldigt jobbig med en massa regler. Nu får vi reservlagsspelare inte ens komma in i matsalen förräns a-laget har ätit klar. Detta trots att matsalen rymmer alla ledare och spelare för a-laget, reservlaget och u18 tillsammans. Resultatet blev att jag fick vänta en halvtimme innan jag kunde gå in o käka. Mycket störande när de inte ens var 20 pers i en matsal som tar typ 80 pers och jag var ensam som ville komma in o käka...

Erik lirade i denna stund match med u18. Förlust blev det, men enligt Erik själv så gjorde han en bra match.

Söndagen var vi alltså helt lediga. Skulle sett derbyt på den lokala puben vi alltid går till, men jag blev inte insläppt för det var fullt. Så istället gick jag runt lite på stan i nån timma medans a-laget kunde fixa 3 sköna poäng..

1 Comments:

At 17 november, 2007 16:19, Anonymous Anonym said...

Ge fystränaren en taskspark! Han låter som en de skulle kalla hos dig, "A grade a tw*t" /tegis

 

Skicka en kommentar

<< Home