tisdag, november 20, 2007

Vinst med 3-2 mot Wolves

Måndagen började med styrketräningen i gymmet. Fotbollsträningen gjorde vi med a-laget. Iofs fick vi gå ut ca 2 min innan dem och köra en längre uppvärmning. När sedan a-laget kom ut körde vi reservlagsspelare kvadraten tills de var tillräckligt uppvärmda för att börja spela. Blev de vanliga matchscenariot med två lag och restriktioner på tillslagen.

Dock kom MON ut efter ett tag och ändrade på träningen. Istället började vi spela en miniturnering med 3 lag. 4 min matcher med väldigt högt tempo. Förlorande laget fick springa en viss sträcka under en viss tid.

Eftermiddagen ledig eftersom vi hade match dagen efter.

Avspark var kl 11 men vi var tvungna o komma in vid vanlig tid, kl9 ändå. I väntan på att få reda på laget hann vi käka frukost på träningsanläggnignen. 7 st a-lagsspelare startade. t.ex. bestod mittfältet av maloney, osbourne, salifou och berger. Men wolves ställde upp med ett hyfsat lag de också! Och det var även dom som öppnade matchen väldigt starkt och med ett högt tempo. 1-0 kom redan efter 2 min..

Vi spelade dock upp oss efterhand och jag fick äran att kvittera efter att Berger spelat snett inåt bakåt från sin vänsterkant. Tyvärr tar dock Wolves ledningen igen innan halvlek. 1-2 i halvlek. Andra halvlek tycker jag vi börjar spela bättre och bättre och en kvittering kom också. Efter en hörna som går mot bortre stolpen så nickar jag tillbaka bollen in mot målet. bollen var påväg in men en lagkamrat kom o tryckte in den... tyvärr..

Ca 10 min senare ger Harewood oss ledningen, vilket även blev slutresultatet 3-2. Osbourne gjorde ett väldigt bra jobb fram till målet. Jag gick ut strax därefter med en liten känning i framsidan låret. Såg inte sista 20 min, men verkade inte ha hänt något speciellt...

Efter matchen fick jag isa ner mina lår och sen duscha o käka. Tisdagar har vi college så ja o erik fick stanna kvar på träningsanläggningen. Hann även med o isa ner låren en gång till.

7 Comments:

At 21 november, 2007 16:43, Anonymous Anonym said...

Hur går det för Sam Williams, är han pågång igen efter skadan?

//Höljes

 
At 21 november, 2007 18:22, Anonymous Anonym said...

Du får kuta in med bollen i målet så ingen hinner sno den.

Chris Herd kom jag på att det var i ett tidigare inlägg. Tunnla han igen vet ja! :-)

/tegis

 
At 22 november, 2007 11:50, Anonymous Anonym said...

hur många mål har du gjort totalt i år? (ligan, cup, träningmatch, totalt i villa tröjan)...vi i sverige vill ha mer stats!!!

//mac

 
At 22 november, 2007 17:08, Blogger Unknown said...

do you ever get the chance to speak to MON?

 
At 22 november, 2007 21:45, Anonymous Anonym said...

En länk till statistik för reservlagsserien.http://en.wikipedia.org/wiki/Aston_Villa_F.C._Reserves_and_Academy

/Anders

 
At 22 november, 2007 21:49, Anonymous Anonym said...

Tydligen kom inte hela länken med, nytt försök.
http://en.wikipedia.org/
wiki/Aston_Villa_F.C._
Reserves_and_Academy

/Anders

 
At 24 november, 2007 13:45, Blogger Mikaelsson said...

Sam tränar med oss igen, ja. Fast detta är tredje gången han försöker träna igen, så chansen finns fortfarande att han inte är helt frisk.

7 mål i ligan, 1 för u18 denna säsong är allt jag vet. Jag har inte lirat någon cupmatch och träningsmatcherna har jag ingen koll på..

 

Skicka en kommentar

<< Home