fredag, november 16, 2007

Ledig helg!

Reservlagstränaren höll sitt ord om o hitta ett annat sätt för att få upp våran puls. Ingen fotbollträning alls denna fredag. Först gymmade vi, överkroppen enbart. efter det en halvtimmes paus innan löpningen. Vi hoppades att vi skulle vara inne i inomhushallen för det är kallt och frostigt ute för tillfälllet.

Lite överraskad blev man när han sa att vi skulle va i gymmet. Men ganska snart insåg jag att detta var det självklart bästa sättet för honom att få upp våran puls. Löpning på löpbanden! Där kunde han se till så att alla höll en hög fart, i vanliga löpningar kan man ju vila då o då... normalt brukar vi ligga på 16-18 (km/h?) när vi kör löpning med sjukgymnasten. Våran tränare sa att vi skulle köra på 20.

Jag klarade hela första 4 min. Kan lugnt säga att denna gång kom jag över 90% av min maxpuls. Faktum är att enligt löpbandet så var min puls 192 (den tog upp signaler från pulsmätaren jag hade på mig) vilket är lite roligt eftersom min maxpuls ska vara 190...

Jobbigt var det iaf, och jag orka inte mer än 2 min på 20 sen gick jag ner lite. De sista löpningarna gick vi ner ytterligare. Tyvärr kanske vi gick ner lite väl långt, men jag våga inte stanna kvar och se vad jag hade för puls...

Nu har vi resten av helgen ledig! Känns väldigt skönt att äntligen få en hel helg ledig, och väldigt roligt att den kom just när min födelsedag är! (19 år den 17 Nov) Jag höll på att impulsflyga hem över helgen när jag fick reda på att vi är lediga. Men biljettpriset på smått otroliga 8000 kr tur och retur avskräckte mig ganska rejält!

Tränaren sa att vi har en träningsmatch inplanerad på tisdag.

3 Comments:

At 17 november, 2007 13:34, Anonymous Anonym said...

Grattis på födelsedagen önskar medlemmarna i Aston Villa Supportersclub Sweden!

 
At 19 november, 2007 20:59, Anonymous Anonym said...

How far is Zoltan off the first team Tobias ?

 
At 20 november, 2007 22:29, Blogger Mikaelsson said...

Tack så mkt!

I don't know, you have to ask MON about that.. But he has just started training again after the injury he picked up at our last game at Villa Park..

 

Skicka en kommentar

<< Home