torsdag, november 15, 2007

Mån - tors

Ännu en vecka utan match. Faktum är att vi bara har 2 matcher till innan juluppehållet. Vilket man för övrigt längtar till! Har inte vart hemma på sveriges framsida på 5 månader..

Måndag morgon tränade vi med de a-lagsspelare som inte är på landslagsuppdrag. Spelare såsom Berger, Reo-Coker, Harewood, Davies, Salifou, Knight.. Som vanligt blev det då matcher, 4 gånger 10 min. Vi reservlagsspelare brukar gå ut lite innan alagarna och köra en "riktig" uppvärmning med vår fitnesstränare. När alagarna väl kommer ut brukar vi köra lite kvadraten innan vi går på spelet.

Eftermiddagen spenderades i inomhushallen(som har konstgräs) och där spelade 4 mot 4. Som mål hade båda lagen 3 stora koner uppsatta längs med kortlinjen. Planen var ungefär lika stor som en 7mannaplan.


Tisdagsmorgonen spenderades först i gymmet sen gick vi återigen ut med alagarna. Matcher nu också. Varje match får vi nya restriktioner på tillslag. Oftast brukar de vara 2 eller 3 touch inom ett område och "all-in" på resten.

Jag och erik hade college på eftermiddagen, medan de andra spelade fotbollstennis i inomhushallen.

Onsdagen gick snabbt. Direkt ut på gräset där vi spelade 8 matcher 4 mot 4. 4 min varje match. Inga mål nu, utan de gällde bara att hålla bollen inom laget. Väldigt jobbigt om jag får säga de själv, speciellt att jaga bollen. Jag "råka" tunnla en av de fulare killarna i laget 2 gånger, vilket jag vid tillfället var väldigt glad/stolt/upphetsad över. Jag ångrade mig dock lite senare; resten av träningen försökte han sparka ner mej så fort jag fick bollen. Eftermiddagen ledig.

Torsdagen gick faktiskt ännu snabbare. Kom in kl 9. Träningen började halv 10. Tränaren hade lagt upp 8 st småbanor, en åt varje kille. 8 st 4 minuterslöpningar var det alltså. 3 min vila emellan varje. 4 st "viktvästar" var utplacerade också, så varannan löpning sprang man med extra vikt. En fotboll ingick i varje löpning...

Som alltid hade vi på oss våra pulsmätare, och direkt efter träningen gick tränaren in o kollade på våra pulser. Vi ska ligga mellan 90 och 95 % av våran maxpuls säger tränarna. Bellon tvillingarna hade typ 25 min på den nivån. Resterande spelare kom inte upp i lika hög puls så länge o därför var tränaren inte glad och sa att han får hitta på nåt annat sätt att få upp våran puls. Själv hade jag inte en enda minut över 90% i puls...

Vi var klara innan maten var, så de blev bara beans on toast o sen tillbaks i sängen innan kl 12!

4 Comments:

At 17 november, 2007 16:25, Anonymous Anonym said...

ooohhh, vem är "en av de fulare" :-) Min gissning skulle ha varit Gardner men han lirar väl U21? /tegis

 
At 19 november, 2007 22:20, Blogger Höljes said...

Reo-Coker är min gissning :)

 
At 20 november, 2007 22:36, Blogger Mikaelsson said...

Gardner är la egentligen ingen dålig gissning om han inte vore på landslagsuppdrag. NRC var inte med, vi var bara reservlagsspelare. Spelaren var faktiskt en australiensare med initalerna CH...

 
At 21 november, 2007 18:14, Anonymous Anonym said...

AHA! Chris Herd :-)

/tegis

 

Skicka en kommentar

<< Home