söndag, januari 20, 2008

Debut inför 13 210 pers...

Jag hann alltså att träna med laget en gång på fredagsmorgonen innan jag fick åka med dom på resan till wales för att möta serieledarna på bortaplan. Träningen bestod av en massa matcher på liten yta(resten av träningsplanerna var för dåliga för att träna på)

kl 12 käkade vi mat(för övrigt var man tvungen att betala 1,5 pund för maten) och sedan avgick bussen till Swansea ca kl 13. 3,5 timme tog det dit. Väl där checka vi in på hotell o jag bodde självklart tillsammans med chris. kl 7 var det middag.


Avspark var kl 3, ändock hade vi tid att träna på morgonen innan matchen. Iofs var det bara uppvärmning o genomgång av fasta situationer men jag var ändå förbryllad över att träna så kort tid innan. ´

Vi kom till arenan ca 2 timmar innan avspark. Den såg väldigt snygg ut både utanför och inuti. Och stämningen blev väldigt bra när alla de 13 000 i publiken kom in. Var riktigt roligt att få lira så på en riktigt arena med mycket publik, till och med uppvärmningen blev rolig. Jag började på bänken.

Tyvär syntes det klart och tydligt att det var toppen mot botten som möttes. Klart övertag för Swansea och vi ska va glada att de bara stod 0-1 i halvlek. Jag tyckte mej se att vi kom ut med bättre energi och jag trodde att vi nog kunde kämpa till oss en poäng här. Snopet nog får de andra ett turligt mål 1 minut in i halvleken och matchen dog. jag och en annan ny anfallare kom in 5-10 minuter senare och även om jag tycker vi spelade upp oss lite så var vi aldrig nära att hämta in underläget. Det blev bara några halvchanser för båda lagen och matchen slutade 2-0 till Swansea.

30-35 min fick jag på plan, jag kunde ha gjort en bättre debut, men jag är ändå hyfsat nöjd med att få hoppat in. Mkt roligt att få göra det med en så stor publik. Det kändes ju dock att de hejade på andra laget; varje gång Swansea hade målchans hörde man knappt va man själv tänkte, när vi hade målchans var det knäpptyst inne på arenan...

Nästa match är hemma på lördag, då gäller det att vi vinner! Matchen därefter möter vi zoltan (och hans lag yeovil) hemma.. mkt prestige där!