söndag, augusti 17, 2008

Ny skada?

Tränade med reservlaget både onsdag och denna vecka, men efter onsdagsträningen som slutade med en intern träningsmatch fick jag träningsvärk. Dagen efter var mina baksidor lår mkt tajta och trots att jag tog de lugnt på torsdagen med lite massage, pool och lätt cykling så var de tajta på fredagen.

Med massage och en bra uppvärmning kunde jag ändock fullfölja hela fredagsträningen. Men som alltid så är de träningens sista spark som gör att jag känner av högerlåret. Efter en långrusch och ett avslut(som förövrigt gick utanför ett tomt mål så det blev lika i matchen) stack de till lite i låret och jag hoppas att de inte är något allvarligt. Jag kylde ner skadan och som tur var var träningen slut för dagen.

Lördagen gjorde jag inte alls mkt, bara massage på låren och styrketränade lite.

Förhoppningsvis har låret vilat upp sig över helgen för att klara av veckan som kommer. På tisdag har vi träningsmatch mot Coventrys reservlag och jag hoppas vara frisk för att få lira lite där...