söndag, februari 15, 2009

Kör på med träning.

Tors, fredag och lördag var alla ganska lika varandra. Fotbollsträningen bestod av matcher med målvakter på liten plan. Tror vi var runt 7 man i bägge lagen varje dag. Torsdagen fick vi besök av Harewood på fotbollsträningen och på lördagen var det Boumas tur att vara med och träna. Bouma kommer med stor sannolikhet spela i reservmatchen imorn.

Morgnarna består alltid av att man ska vara på spinningcyklarna i gymmet innan klockan slår 09:01. 5 pund böter om man kommer så lite som 10 sek sent. Efter det är det styrketräning som gäller, oftast skiftar de varannan dag mellan överkroppen och ben/sprintövningar.

Jag försöker efter varje träning göra någon sorts av extra löpning för att få tillbaka/förbättra min kondition och styrka. Ibland blir det sprinter fram och tillbaka i straffområdet och ibland blir det löpning på löparbandet i gymmet.

Imorn är det reservmatch mot arsenal. Det är träning på morgonen som gäller. Sen vet jag inte om jag kommer vara involverad i matchen eller inte. Förhoppningsvis kanske man får en 10-15 min i slutet av matchen...